Η χρήση του Digital Marketing στο πλευρό της σύγχρονης επιχείρησης
Γίνεται πολύς λόγος για το Digital Marketing. Πλέον θεωρείται απο τα πιο χρήσιμα εργαλεία προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Τι εννοούμε όμως με τον όρο Digital Marketing. Επί της ουσίας είναι κάθε "ψηφιακό" κανάλι που μπορούμε να εκμεταλευτούμε για να προβάλουμε την επιχείρηση μας.
Αυτό γίνεται κυρίως με τους εξής τρόπους: Προβολή στα social media και προβολή απο την ίδια την Google. Χωρίζεται γενικά στις κατηγορίες
-
Social Media Campaigns
Προβολή μέσω πληρωμένων αναρτήσεων σε facebook, instagram και άλλων κοινωνικών δικτύων -
Google AdWords
Προβολή στις πρώτες θέσεις αναζήτησης ή σε σελίδες συνεργατών της Google -
Αποστολή Ενημερωτικών Newsletter
Μαζική αποστολή ενημερωτικών φυλλαδίων σε λίστα εγγεγραμένων χρηστών - πελατών -
SEO - Search Engine Optimization
Παραμετροποίηση της ιστοσελίδας σας σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Google Search, για οργανικά αποτελέσματα
Τι είναι το SEO;
Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζουμε την παραμετροποίηση μιας ιστοσελίδας με τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλεύεται τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μηχανών αναζήτησης – και ιδιαίτερα του Google Search που κυριαρχεί στον χώρο με σκοπό την εμφάνιση μιας ιστοσελίδας σε υψηλή θέση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων.
Η Google φυσικά δεν ανακοινώνει ποτέ ευθέως τα κριτήρια με τα οποία κατατάσσει τα αποτελέσματα, για να μην γίνεται κατάχρηση του μηχανισμού. Η κατανόηση των κριτηρίων και του γενικότερου τρόπου λειτουργίας της, απαιτεί συνεχή μελέτη και δοκιμές καινούριων τεχνικών ή κατάργηση παλαιότερων. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, κάποιο τέχνασμα που παλαιότερα έδινε προβάδισμα στην κατάταξη πλέον να δίνει ποινή στις σελίδες που το χρησιμοποιούν. Η ελλιπής κατανόηση του μηχανισμού μπορεί να οδηγήσει σε σφάλματα που στην καλύτερη μπορεί να αποτύχουν να εμφανίσουν την ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα, αλλά μπορεί ακόμα να εισάγουν κάποια ιστοσελίδα σε «μαύρη λίστα» και να αποκλειστεί εντελώς από μελλοντικές αναζητήσεις.
Είναι σαφές ότι το SEO (Search Engine Optimization)είναι μεγάλη ευθύνη καθώς μπορεί να αναδείξει ή να υποβαθμίσει μια σελίδα όπου κανείς χρήστης δεν θα πλοηγήσει ποτέ. Βάση στατιστικών στοιχείων επισκεψιμότητας, που έχει αναρτήσει η ίδια η Google δείχνουν ότι το 80-90% των κλικ γίνονται σε αποτελέσματα της πρώτης σελίδας. Για τον λόγο αυτό θεωρείται και ακριβή διαδικασία, ενώ είναι κάτι που δεν ισχύει. Οι περισσότεροι «επαγγελματίες» υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα, με τεχνικές που όχι απλά δεν ωφελούν πλέον (keyword spam) αλλά και κάποιες από αυτές τιμωρούνται (πχ link farms abuse).
Ζητήστε αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας και κάποιος ειδικευμένος συνεργάτης μας θα καταγράψει τα προβλήματα και της ελλείψεις και θα προτείνει on page ενέργειες, δηλαδή τεχνικές διορθώσεις στην ίδια την ιστοσελίδα αλλά και off page, δηλαδή «εξωτερικές» ενέργειες, όπως καταχωρίσεις (Google business, Maps κτλ) και δημιουργία ωφέλιμων συνδέσεων (backlinks).
Τι είναι το Newsletter;
Είναι ενημερωτικό φυλλάδιο που αποστέλεται συνήθως μέσω email και μπορεί να περιλαμβάνει τόσο γενικές πληροφορίες εταιρικής ταυτότητας ή συγκεκριμένα προϊόντα προσφοράς. Παρέχει πολύ καλά αποτελέσματα σαν μέθοδος απευθείας προώθησης αλλά απαιτεί την ύπαρξη λίστας εγγεγραμένων χρηστών (mailing list).
Πως γίνεται η προβολή στα social media;
Ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε μέσου δίνονται πολλές δυνατότητες προβολής. Συνήθως ο χρήστης εφόσον ταιριάζει στα δημογραφικά ή και καταναλωτικά κριτήρια που έχουμε επιλέξει (πχ ηλικία, περιοχή, ενδιαφέροντα) βλέπει την προωθημένη ανάρτηση που έχουμε φτιάξει. Μπορεί να αφορά συγκεκριμένη προσφορά ή γενικά αναφορά εταιρικής ταυτότητας.
Τι εργαλεία προβολής προσφέρει η Google;
Η πλατφόρμα της Google προσφέρει πολλά εργαλεία προβολής τόσο δωρεάν όσο και επι πληρωμή. Αρχικά με την εγγραφή στο Google Business μπορούμε να εμφανιζόμαστε σαν επαγγελματική οντότητα τόσο στην αναζήτηση όσο και στους χάρτες (Google Maps). Έπειτα με το Analytics μπορούμε να παρακολουθούμε με ακρίβεια την επισκεψιμότητα της σελίδας μας αλλά και να βλέπουμε τα κανάλια που μας απέφεραν την κίνηση (social media, google search κλπ). Επίσης όπως αναφέραμε μπορούμε να κάνουμε χρήση των άτυπων κανόνων του Google Search ώστε να πετύχουμε οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Στα επι πληρωμή εργαλεία περιλαμβάνεται κυρίως το Google AdWords. Δίνει την δυνατότητα να εμφανιστεί η σελίδα μας πριν απο τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης ή σαν μπάνερ σε κάποια σελίδα συνεργάτη της, εφόσον ταιριάζει με τα κριτήρια σας (πχ για μια σελίδα γυναικείων καλλυντικών είναι ωφέλιμο να εμφανιστεί σαν διαφήμιση σε σελίδα ρούχων).